iHeart : Seharian di London Weight Management, Mid Valley


Tahun ini aku sengaja nak surprise kan Ain dengan membelanja dia rawatan melangsingkan badan di London Weight Management. Aku beli tak mahal mana pun, cuma RM 10 seorang.MySpace Saja nak test treatment di LWM ni macam mana. Jadi, kami memilih untuk buat di Mid Valley kerana memudahkan Ain dan aku pergi (sebab ada KTM komuter).MySpace Jadi, kami pun pergilah ke sana masa birthday aku (October 24).MySpace Aku bukan tak nak ajak Hafiz pergi tapi badan dia dah cukup slim jadi maaflah ya Hafiz, aku sudah standby kau hadiah lain. Ngeh ngeh ngeh… MySpace

Treatment ini mengambil masa lebih kurang 3 – 4 jam. Dan ada 3 session. MySpaceYang pertama adalah kena mandi stim (wap air panas). Ala-ala macam di sauna gitu.MySpace Aku kan kali pertama untuk perkara-perkara macam ni, berasap kepala aku masuk dalam tempat mandi stim. MySpaceSerious aku rasa rimas dan tak cukup udara. Tapi bila aku tengok mak cik kat sebelah cubicle aku relax sahaja, aku pula yang cuak.MySpace Yelah, macam mengada sangat kan? Tapi serious aku tak biasa perkara-perkara girly macam ni. Hahaha… MySpace

Dan selepas itu pula session ke-2 seluruh badan di sapu dengan garam dan dibalut dengan selimut yang ada penggunaan cahaya infra red.MySpace Serious buat aku teringat macam aku nak buat treatment untuk luka aku selepas pembedahan pula. MySpaceSelepas bergaram tu, kena mandi dan hilangkan lekit-lekit garam tu.MySpace Dan selepas itu pada session ke-3 adalah guna mesin mengurut elektrik untuk memecahkan lemak dan selulit.MySpace Peh, macam kena renjatan elektrik aku seh. Memang terkejut seluruh sel aku bila kena tu.MySpace Agak sakitlah (walaupun tempat tu banyak lemak, hahaha) tapi standard lah kan, kalau nak kelihatan cantik mestilah kena tahan sakit kan? MySpace Dan untuk neutralize semula, badan aku di sapu minyak untuk hilangkan rasa terkejut tu mungkin. Hahaha… MySpace

Ops, lupa nak mention sepanjang masa tu kami hanya bertuala dan menggunakan panty pakai buang yang disediakan oleh pihak LWM. Jadi, janganlah assume fully berpakaian pula ya?MySpace Dan biasanya setiap orang akan ada consultant LWM sendiri.MySpace Dia yang akan mengendalikan semua session dan memberi bantuan nasihat dalam soal pemakanan dan sebagainya.MySpace Jangan risau, mereka ada sijil dan telah ke kursus sebelum ini maka janganlah ragu-ragu bila dengar penerangan mereka. MySpace

Tapi pendapat akulah kan, sama saja nasihat pemakanan dan kesihatan mereka dengan nasihat doktor di mana-mana hospital cuma mereka tak menggalakkan aktiviti bersenam (fizikal sangat) dan memberitahu yang menggunakan mesin teknologi yang ada di LWM dapat memecahkan lemak 2 kali ganda daripada membuat aktiviti bersukan.MySpace Betul atau tak bukan aku yang decide cuma ini adalah nasihat aku, kalau kalian percaya dan buat dengan rajin apa yang di nasihatkan oleh doktor biasa atau consultant LWM maka insya-Allah keputusannya adalah memberangsangkan. Yang penting kena percaya, yakin dan buat dengan consistent. MySpace

Apa-apa pun, terima kasih LWM terutamanya Puan Eunice (consultant aku masa aku di sana) yang banyak memberi nasihat dan tunjuk ajar kepada aku dalam melansingkan tubuh.MySpace Well, honestly aku rasa aku perlu kuruskan badan sebab selepas aku kahwin ini kebanyakkan baju aku sudah agak fit (mungkin kah sebab baju aku yang semakin mengecil atau aku yang semakin membesar? Ah, aku confuse!)MySpace dan kelihatan macam perlukan saiz baju yang baru. Since aku tak nak beli baju baru maka aku kena kurangkan berat badan aku semula. Seriously!MySpace

Dan since aku rasa aku still boleh manage nak kuruskan badan aku, maka biar aku slow down dulu sendiri. Mungkin kalau sudah terdesak barulah aku cari LWM semula ya? Ngeh ngeh ngeh… MySpace

2 thoughts on “iHeart : Seharian di London Weight Management, Mid Valley

Tinggalkan komen