iHeart : Minggu Seram Sejuk


Walaupun Halloween bukanlah suatu sambutan utama di Malaysia tapi setiap kali menghampiri October 31, banyaklah spooky things ni ada termasuklah kali ini aku terbaca Halloween’s week di One Utama.MySpace Punyalah taktik ekonomi sampai ramai yang termakan dengan sambutan ini (dan termasuklah aku) sebab banyak barangan spooky yang akan dijual dan ramai pula yang akan beli untuk menakutkan orang. MySpace

Well, actually FG bercadang nak pergi tapi since minggu tu kali balik kampung di Perak maka hanyalah tinggal kenangan saja. Mungkin 2013 bolehlah nak pergi. Insya-Allah kalau tiada aral melintang. MySpace

Tak tahulah kenapa tapi Halloween ini sinonim dengan warna Oren & Hitam (oren is not my color). Jadi kalau ada yang gila 2 warna ini, maka tak peliklah jika dia pengumpul barangan creepy Halloween ni. MySpaceDan satu lagi yang comfirm berkait rapat adalah kucing hitam!MySpace Uh, itu yang buat aku pelik sebab masa minggu ini sudah entah berapa kali aku terserempak dengan kucing hitam (padahal sesebelum ini aku lalu di situ tiada pula kucing hitam, entah mana muncul aku pun tak pasti). MySpace

Well, aku ni kan tak berapa mesra sangat dengan kucing maka kalau ada minggu ini mestilah aku tak berapa nak gemar sangat. MySpaceBiarlah aku tengok kelawar dari aku tengok kucing. Hahaha… Apa mahu buat, peminat Batman kan? MySpaceMaaflah Catwoman ya. Ngeh ngeh… MySpace

Satu lagi yang best adalah trademark MySpace“Trick @ Treat”.MySpace Walaupun aku tak pasti macam mana boleh words tu muncul (sebab bukan aku meraikannya pun) tapi aku pasti yang sebenarnya tujuan Halloween adalah untuk bergembira sahaja (no harm). Yelah, Halloween lebih fokus kepada kanak-kanak untuk mengumpul candies bukannya untuk menakutkan orang tapi biasalah, manusia kan suka memutar belitkan fakta. MySpace

Dulu aku selalu tengok filem Halloween di mana banyak cerita seram dan pembunuhan berlaku. Bikin aku wonder adakah Halloween memang begitu menakutkan? Well, aku ini kan mudah terpengaruh dengan cerita televisyen. Hahaha… MySpace

Psst… Untuk Ain, spider cupcake!MySpace Hahaha, mesti trauma sebulan adik aku tu. Hahaha… MySpace

Ops, lupa pula! Untuk Syasya Syairah a.k.a Syasyi (kawan aku dari KMPH lagi tu), aku nak ucapkan Happy Birthday (October 30).MySpace Moga cepat bertemu jodoh, amin. Ngeh ngeh… Teringin nak tengok lucky guy tu. Serious beb! MySpace

Tinggalkan komen