iHeart : My Prince Charming, Al-Fattah


al-fattah

Kali ini entri tentang my baby boy, Al-Fattah. cool onion headSekarang ini dia sudah 5 bulan dan sudah pandai meniarap. Dia tengah belajar nak merangkak sekarang ini. Gigi belum lagi tumbuh ya. Berat dalam 8 kg macam tu, saiz diapers L dan baju saiz 12-18 months. Setakat ini masih lagi fully breast feeding. Enough tak introduction tentang my baby boy? cheer3 onion head

Aku rasa aku belum lagi update tentang Al-Fattah kan? confused onion head Susah woo nak short form type nama dia sebab nanti aku type AF orang fikir Akedemi Fantasia pula. Jadi aku decide letak Al-Fattah terus, puas hati. cute2 onion head Mohd Al-Fattah lahir pada July 30, 2013 pukul 6.11 petang di Selangor. cheer1 onion head Aku start turun darah lepas sahur dan aku sakit kuat lepas Asar. Serious sakit bersalin memang tak boleh nak describe dalam perkataan. Cuma apa yang boleh aku kata, SERIOUS SHIT SAKIT jadi kepada anak-anak di luar sana yang masih ada Mom; appreciate your mother. She was in damn pain when you get your chance to live in this world. nonono onion head(Aku teringat ayat aku pada Ain supaya keep remind Al-Fattah betapa sakit dan seksanya aku dari masa mengandung lagi, jadi awaslah kalau Al-Fattah melawan cakap aku bila makin dewasa nanti).  punch onion head

Aku berpantang 2 bulan di MLK dan sebulan lagi di KL dan aku bekerja semula (setelah 90 hari cuti bersalin) bermula October 28, 2013 di SEMERA hanya untuk 3 minggu. smoking2 onion headAku dapat pindah ke Semenanjung Malaysia masa aku tengah berpantang di MLK (alhamdullilah, rezeki anak). Dan diam tak diam, dah 5 bulan umur Al-Fattah. Huhuhu… super onion head

Al-Fattah juga telah selamat dibuat majlis akikah di MLK (2 ekor kambing jantan) dan telah dibotakkan kepalanya dan kini sudah semakin lebat rambut Al-Fattah. Tapi paling tak tahan tengok bulu matanya yang panjang tu, geram wooo! uhuhuh onion head

Bermula December 30, 2013 aku sudah menghantar Al-Fattah ke babysitter yang dekat dengan SEMERA. Terima kasih kepada Cikgu Mawarni yang memperkenalkan aku dengan Nek Yah untuk menjaga Al-Fattah. victory onion headAlhamdulillah, Al-Fattah serasi dengan Nek Yah. Mula-mula aku pergi-balik dengan Al-Fattah menggunakan car seat baby, Al-Fattah menangis macam kena lempang, sangat kuat. Tapi lama-lama dia sudah biasa (dan mungkin dia tahu yang naik kereta guna car seat baby tu okay je) jadi sekarang ini dia tidur masa aku dalam perjalanan pergi-balik kerja. Syukurlah.  wew onion head

Masa Al-Fattah kecil lagi (dalam 3 bulan tu), aku officially sudah bawa dia ke semua rumah saudara terdekat yang dia patut pergi untuk diperkenalkan face-2-face. Baik di sebelah KL, MLK, PRK atau KDH. Semuanya checked! Jadi, aku harap tidak ada yang kecil hati kata aku dan FG simpan anak pula kan? wow1 onion head

Jadi, itulah serba sedikit mengenai prince charming aku. Sekarang ini aku sedang dalam proses memenuhkan album Al-Fattah yang aku ambil sejak dalam perut lagi (start dengan gambar ultrasound pertama masa Al-Fattah baru 3 cm). Sweet tak aku? Ngeh ngeh ngeh… wow1 onion head

Pssst… Masa ulang tahun pertama perkahwinan aku dan FG (August 24, 2013), Al-Fattah berusia 26 hari. Hahaha, macam cepat saja kan? Ahaks… wow2 onion headTak sangka Aidilfitri 2013 aku dalam pantang dan sudah ber-3. Aku baru angan-angan nak sambut Aidilfitri 2013 ber-2 sebagai suami dan isteri sekali suami-isteri-baby! Hahaha… Rezeki Allah s.w.t, alhamdullillah…  waiting onion head

Tinggalkan Jawapan

