iHeart : Selamat Mengundi


Selamat mengundi kepada semua rakyat Malaysia! admire onion headBangun awal ya untuk menunaikan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia. Hohoho, aku pula yang over excited menyeru semua bangun mengundi. Hahaha… cool onion head Kepada yang terlepas untuk mendaftar, aku harapkan lepas ini jangan mengambil remeh perkara ini sebab sepatutnya bila sudah genap berusia 21 tahun secara automatik sudah tahu yang patut sudah mendaftar mengundi. Takkanlah nak kena ingatkan macam budak sekolah pula. Ish, kan dah besar panjang dah kan? cheer3 onion head

Masa aku daftar untuk mengundi, aku sangat excited.cheer1 onion head  Lepas tu aku siap check lagi di telefon untuk menyemak nama aku.  cheer1 onion head Tapi sayangnya aku tidak dapat balik mengundi (2013) pula sebab harga tiket terlalulah mahal. crying2 onion head Maka, aku mengambil keputusan untuk duduk diam-diam sajalah di sini. Lagipun ada yang cakap Mei 06 tu tak pasti cuti lagi jadi tak sanggup aku nak merisikokan cuti rehat aku untuk balik mengundi. Yelah aku nak pakai cuti rehat untuk bersalin nanti so rugilah nak pakai untuk mengundi kan? depressed1 onion head

Jadi disebabkan aku tidak mengundi maka 5 tahun ini tidaklah boleh aku nak complain apa-apa. depressed2 onion head Yelah, sudahlah tak menunaikan tanggungjawab untuk mengundi, lepas tu nak complain lebih-lebih pula kan. Melampaulah kan? Jadi, kena zip mulutlah selepas ini ya. Ahaks! Macamlah selama ini aku ada complain apa-apa. Hahaha…  embarrassed1 onion head

Sepatutnya aku kena buat UNDI POS tapi aku tak tahu macam mana nak buat (sebab aku tanya semua pun cakap tak tahu macam mana).  happy onion head Sayangnya kurang sudah satu undi sebab aku tak balik mengundi ke MLK. Tak mengapalah, tunggu lagi 5 tahunlah nampaknya aku ini kan? Huhuhu…  good job onion head

Pssst… FG jangan lupa pergi mengundi ya? Sila tunaikan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia. hehe onion headOh ya, nanti ingatkan untuk tukar alamat mengundi sebab takkanlah FG mengundi di KL aku pula nak kena balik ke MLK mengundi. Hahaha…  hot2 onion head

Tinggalkan Jawapan

