iHeart : Pen Drive pun pandai M.I.A


Ini kisah benar! Kisah aku kehilangan beberapa hari pen drive aku (biar pun 4 GB je). crazy monkey 194 Aku punyalah risau janganlah cerita. Yelah, itu memang officially work pen drive so dalam pen drive tu semua kerja ada dalam tu especially soalan-soalan ujian dan peperiksaan (siap ada skima jawapan lagi). crazy monkey 137 Risau tu! Aku bukan apa, risau students jumpa saja. Sebabnya aku tak rajin nak buat semula soalan-soalan ujian dan peperiksaan kalau betul-betul pen drive itu tak dijumpai. crazy monkey 143

Tapi, alhamdullillah akhirnya pen drive dijumpai semula di sekolah (di kawasan komputer staff room).crazy monkey 175  Actually aku searching sudah kawasan di situ tapi tak terperasan pula  di tempat yang pen drive aku tu dijumpai. Thanks to Cikgu Laurence yang terperasan teddy bear pada pen drive aku tu. Huhuhu, masa jumpa semula pen drive tu aku rasa nak melompat tinggi-tinggi sebab excited sangat tapi memandangkan tengah berbadan dua ni, tak bolehlah nak lompat-lompat ya. Hehehe… crazy monkey 108

Actually pen drive aku tu telah diikat dengan teddy bear yang sangat besar dengan warna merah menyala yang memang obvious la kalau cari. Sebab tu bila hilang tu, habis satu bilik dan meja aku geledah. crazy monkey 100 Peliklah tak nampak bayang langsung sedangkan teddy bear pada pen drive aku tu memang super duper besar. So tak mungkinlah aku akan terlepas pandang masa mencari tu. crazy monkey 119

Tapi itulah, panjang jodoh aku dengan pen drive tu (sedangkan pen drive tu aku dapat masa cabutan bertuah pada majlis sekolah tahun lepas). crazy monkey 077Sekarang ini aku memang alert dengan pen drive aku. Aku memang pastikan betul-betul sudah simpan dalam tempat yang selamat selepas guna. Hahahaha, tiba-tiba aku jadi cermat semacam kan? Macam bukan aku saja.  crazy monkey 068

Dan sebagai langkah berjaga-jaga aku sudah delete soalan-soalan ujian & peperiksaan dalam pen drive tersebut. Sekurang-kurangnya kalau hilang sekali lagi, taklah aku gabra sangat sebab aku tahu tiada apa pun dalam tu cuma aku akan ralat sebab kehilangan pen drive yang banyak membantu aku selama aku bekerja ni.  crazy monkey 085

Pssst… Harap-harap kalian alert dengan barangan sendiri juga macam aku sekarang ini. Hehehe…  crazy monkey 101

Tinggalkan Jawapan

