iHeart : MAHA 2012


Aku ini kalau ada MAHA, mestilah aku nak pergi. Walaupun hakikatnya aku tahu yang kaki aku akan lenguh dan rasa nak tercabut tempurung lutut aku berjalan.MySpace Dan paling tak best sebab sekarang ini musim hujan maka nak berpusing-pusingan dalam MAHA tu agak susah. Apa-apa pun aku berjaya juga drag FG ke MAHA 2012. Untuk FG yang 1st time pergi, memang taubat lah dia nak pergi lagi (lenguh dan penat gila kaki). Sudahlah FG kena drive lagi (jammed teruk). MySpaceHuhuhu, maaf ya FG sebab sudah susahkan semata-mata nak beli orkid. Huhuhu… MySpace

Ni kali ke 2 aku ke MAHA. 1st time aku pergi masa umur aku 16 tahun. Pergi under rombongan sekolah. Free je (aku kan suka perkara free-free ni) dan banyak kali masuk pun tak mengapa.MySpace Dan aku rasa masa tu walaupun kurang penyertaan peladang & penternak Malaysia dalam MAHA tapi banyak aktiviti dan haiwan ternakan. Kali ini walaupun lebih banyak penyertaan tapi susunannya nampak kurang tersusun. Bayangkanlah dari pintu depan tu nak ke show room haiwan ternakan aku kena naik 3 kali bus dalam MAHA tu (gila tak penat, sudahlah orang bersusun nak naik bus).MySpace Entahlah, mungkin MAHA 2011 pun macam ni cuma aku saja yang tidak alert (sebab tak pergi kan?). Apa-apa pun aku lebih sukakan MAHA yang aku pergi masa umur aku 16 tahun dulu berbanding MAHA 2012 ni. MySpace

Maaf ya pihak pengurusan, bukan silap kamu cuma aku yang mungkin tidak mahu berpindah dari pandangan aku tentang MAHA. Jangan ambil hati ya? Aku yakin kalian telah perform yang bagus untuk MAHA 2012 ini (yelah, sampai berjuta-juta orang datang kan?). Tahniah aku ucapkan kerana berjaya mencapai target MAHA 2012. MySpace

Apa-apa pun aku beli 2 pokok orkid. Satu warna purple dan satu lagi putih.MySpace Actually aku cari warna pink & biru tapi tak jumpa pula. Apa mahu buat, kena cari di kedailah kalau nak juga kan? Anyway, bila ada orkid ni buat aku teringat pada Mum (dia penggila orkid). Dan buat aku risau kalau-kalau tangan aku ni jenis panas.MySpace Kata orang kalau tangan sejuk, tanam apa pun menjadi tapi kalau tangan panas; comfirm mati. Tu yang aku risau nak sentuh pokok orkid aku ni. Tapi aku nak tanam orkid juga. Degil kan? MySpace

Lagipun orkid mudah dijaga berbanding dengan pokok lain. Aku suka mawar pink tapi aku takut kalau kumbang datang singgah (sebab baunya yang harum) dan attack aku yang sedang tengok mawar tu. Hahaha, jauhkan fikiran aku fikir.MySpace Huhuhu, lagipun mawar susah nak jaga sebab banyak kena serang dengan ulat yang putih-putih tu. Huhuhu… Tak sanggup tu nak jaga. Hahaha… MySpace

Dan FG beli bubur Faiza ni. Sedap (try di sana).MySpace 3 packet RM 10, (tak pasti harga di market berapa) bolehlah kan nak testing. Dan seriously rasa dia sedap (tak tipu punya). Tapi aku belum try masak pun lagi (hehehe). Aku hari tu makan yang testing punya saja. Insya-Allah nanti kalau aku sudah try masak, aku inform ok? MySpace

Di MAHA ini banyak betul drink & food testing (sampai penuh perut aku testing macam-macam).MySpace Dan seriously lah, banyak produk tempatan yang lebih sedap daripada produk luar negara cuma commercial saja yang tak cukup mantap. Jadi kalau kalian berani bermain dengan masakan, sila cuba produk Malaysia. Mesti daripada 10 yang kalian test tu, pasti ada yang akan menambat selera. Tak pun Google dulu tengok review produk tu macam mana. Come on lah, you’re not the 1st one yang beli produk tempatan tu. So, bacalah testimoni produk tersebut dulu sebelum beli. Insya-Allah keputusan itu tidak akan mengecewakan. Kalau kurang sedap pun, makan sahajalah. Makanan juga pun kan?MySpace Anyway yang paling best testing adalah kambing bakar (hahaha). Kami beli juga kambing bakar tu dan paling best kami makan depan kambing (hahaha, jahat kan?). Ops, lupa nak beritahu yang kami makan Nasi Ayam Dara & Mihun Sup & Puyuh Goreng Berempah. Sedap woo dan makanan (mihun & ayam) pun banyak. Dan aku rasa banyak duit kami habis di makanan saja. Hahaha… MySpace

Psst… Memandangkan sekarang ini musim hujan maka kami sudah siap-siap bawa payung tapi tak sangka ramai betul cari makan jual payung dan topi summer ni (sebab sangat panas woo). Tapi yang kelakar tu masih ada juga orang yang beli (sebab tak bawa payung).MySpace Hohoho, sila ingat ya. Basic kereta must have is umbrella. So sila pastikan kereta anda ada sebelum anda keluar ke mana-mana, payung mesti ada. Kita tak tahu cuaca hari esok macam mana kan? MySpace

One thought on “iHeart : MAHA 2012

  1. testing says:

    I like the valuable information you provide in your articles.

    I’ll bookmark your weblog and check again here frequently.
    I am quite sure I will learn lots of new stuff
    right here! Good luck for the next!

Tinggalkan Jawapan

